شرایط و قوانین
کاربر گرامی لطفاً موارد زیر را جهت استفاده بهینه از خدمات جایا کالا به دقت ملاحظه فرمایید.
ورود کاربران به وبسایت جایا کالا هنگام استفاده از پروفایل شخصی، طرحهای تشویقی، ویدئوهای رسانه تصویری جایا کالا و سایر خدمات ارائه شده توسط جایا کالا به معنای آگاه بودن و پذیرفتن شرایط و قوانین و همچنین نحوه استفاده از سرویسها و خدمات جایا کالا است. توجه داشته باشید که ثبت سفارش نیز در هر زمان به معنی پذیرفتن کامل کلیه شرایط و قوانین جایا کالا از سوی کاربر است.
لازم به ذکر است شرایط و قوانین مندرج، جایگزین کلیه توافقهای قبلی محسوب میشود.
قوانین عمومی
توجه داشته باشید کلیه اصول و رویههای جایا کالا منطبق با قوانین جمهوری اسلامی ایران، قانون تجارت الکترونیک و قانون حمایت از حقوق مصرف کننده است و متعاقبا کاربر نیز موظف به رعایت قوانین مرتبط با کاربر است. در صورتی که در قوانین مندرج، رویهها و سرویسهای جایا کالا تغییراتی در آینده ایجاد شود، در همین صفحه منتشر و به روز رسانی می شود و شما توافق میکنید که استفاده مستمر شما از سایت به معنی پذیرش هرگونه تغییر است.
تعریف مشتری یا کاربر
مشتری یا کاربر به شخصی گفته میشود که با اطلاعات کاربری خود که در فرم ثبت نام درج کرده است، به ثبت سفارش یا هرگونه استفاده از خدمات جایا کالا اقدام کند.
همچنین از آنجا که جایا کالا یک وبسایت خردهفروشی آنلاین است، طبق قانون تجارت الکترونیک مشتری یا مصرف کننده هر شخصی است که به منظوری جز تجارت یا شغل حرفهای به خرید کالا یا خدمات اقدام میکند.
ارتباطات الکترونیکی
هنگامی که شما از سرویسها و خدمات جایا کالا استفاده میکنید، سفارش اینترنتی خود را ثبت یا خرید میکنید و یا به جایا کالا ایمیل میزنید، این ارتباطات به صورت الکترونیکی انجام میشود و در صورتی که درخواست شما با رعایت کلیه اصول و رویهها باشد، شما موافقت میکنید که جایا کالا به صورت الکترونیکی (از طریق پست الکترونیکی، سرویس پیام کوتاه و سایر سرویسهای الکترونیکی) به درخواست شما پاسخ دهد.
همچنین آدرس ایمیل و تلفنهایی که مشتری در پروفایل خود ثبت میکند، تنها آدرس ایمیل و تلفنهای رسمی و مورد تایید مشتری است و تمام مکاتبات و پاسخهای شرکت از طریق آنها صورت میگیرد.
جهت اطلاع رسانی رویدادها، خدمات و سرویسهای ویژه یا پروموشنها، امکان دارد جایا کالا برای اعضای وب سایت ایمیل یا پیامک ارسال نماید. در صورتی که کاربران تمایل به دریافت اینگونه ایمیل و پیامکها نداشته باشند، میتوانند عضویت دریافت خبرنامه جایا کالا را در پروفایل خود لغو کنند.
توجه داشته باشید که 09104162520 و 09214452456 و 09387306937 تنها شمارههایی است که جایا کالا از طریق آن برای کاربران و مشتریان خود پیامک (اس ام اس) ارسال میکند. همچنین این شمارهها سامانه ارسال پیامک است که وضعیت پردازش سفارش یا رویدادها، خدمات و سرویسهای ویژه جایا کالا را به اطلاع کاربران میرساند و روشن است که امکان دریافت پیامهای شما از طریق آن وجود دارد.
بنابراین ارسال هرگونه پیامک تحت عنوان جایا کالا، با هر شماره دیگری تخلف و سوء استفاده از نام جایا کالا است و در صورت دریافت چنین پیامکی، لطفاً جهت پیگیری قانونی آن را به 09387306937 اطلاع دهید.
سیاستهای رعایت حریم شخصی
جایا کالا به اطلاعات خصوصی اشخاصى که از خدمات سایت استفاده میکنند، احترام گذاشته و از آن محافظت میکند.
جایا کالا متعهد میشود در حد توان از حریم شخصی شما دفاع کند و در این راستا، تکنولوژی مورد نیاز برای هرچه مطمئنتر و امنتر شدن استفاده شما از سایت را، توسعه دهد. در واقع با استفاده از سایت جایا کالا، شما رضایت خود را از این سیاست نشان میدهید.
همه مطالب در دسترس از طریق هر یک از خدمات جایا کالا، مانند متن، گرافیک، آرم، آیکون دکمه، تصاویر، ویدئوهای تصویری، موارد قابل دانلود و کپی، دادهها و کلیه محتوای تولید شده توسط جایا کالا جزئی از اموال جایا کالا محسوب میشود و حق استفاده و نشر تمامی مطالب موجود و در دسترس در انحصار جایا کالا است و هرگونه استفاده بدون کسب مجوز کتبی، حق پیگرد قانونی را برای جایا کالا محفوظ میدارد. علاوه بر این، اسکریپتها، و اسامی خدمات قابل ارائه از طریق هر یک از خدمات ایجاد شده توسط جایا کالا و علائم تجاری ثبت شده نیز در انحصار جایا کالا است و هر گونه استفاده با مقاصد تجاری پیگرد قانونی دارد. کاربران مجاز به بهرهبرداری و استفاده از لیست محصولات، مشخصات فنی، قیمت و هر گونه استفاده از مشتقات وبسایت جایا کالا و یا هر یک از خدمات و یا مطالب، دانلود یا کپی کردن اطلاعات با مقاصد تجاری، هر گونه استفاده از داده کاوی، روبات، یا روشهای مشابه مانند جمع آوری دادهها و ابزارهای استخراج نیستند و کلیه این حقوق به صراحت برای جایا کالا محفوظ است. در صورت استفاده از هر یک از خدمات جایا کالا، کاربران مسئول حفظ محرمانه بودن حساب و رمز عبور خود هستند و تمامی مسئولیت فعالیتهایی که تحت حساب کاربری و یا رمز ورود انجام میپذیرد به عهده کاربران است.
تنها مرجع رسمی مورد تایید ما برای ارتباط با شما، پایگاه رسمی این سایت یعنی www.jayakala.ir است. ما با هیچ روش دیگری جز ارسال نامه از طرف آدرسهای رسمی و تایید شده در سایت، با شما تماس نمیگیریم. وب سایت جایا کالا هیچگونه سایت اینترنتی با آدرسی غیر از www.jayakala.ir و همچنین، هیچ گونه وبلاگ و شناسه در برنامههای گفتگوی اینترنتی همچون Yahoo Messenger یا MSN Messenger و غیره ندارد و هیچ گاه با این روشها با شما تماس نمیگیرد. کاربران جهت برقراری ارتباط، تنها میتوانند از آدرسهای ذکر شده در بخش ارتباط با ما استفاده کنند.
ثبت، پردازش و ارسال سفارش
– روز کاری به معنی روز شنبه تا پنج شنبه هر هفته، به استثنای تعطیلات عمومی در ایران است و کلیه سفارشهای ثبت شده در طول روزهای کاری و اولین روز پس از تعطیلات پردازش میشوند. جایا کالا به مشتریان خود در 7 روز هفته و 24 ساعت در روز امکان سفارشگذاری میدهد.
– کلیه سفارشهای ثبت شده در سایت جایا کالا به وسیله ارسال کد سفارش از طریق پیام کوتاه و پیش فاکتور از طریق ایمیل، در صف پردازش قرار میگیرند. جایا کالا همواره در ارسال و تحویل کلیه سفارشهای ثبت شده، نهایت دقت و تلاش خود را انجام میدهد. با وجود این، در صورتی که موجودی محصولی در جایا کالا به پایان برسد، حتی پس از اقدام مشتری به سفارشگذاری، حق کنسل کردن آن سفارش و یا استرداد وجه سفارش برای جایا کالا محفوظ است و یا مشتری میتواند به جای کالای به اتمام رسیده، محصول دیگری را جایگزین کند.
– در صورت بروز مشکل در پردازش نهایی سبد خرید مانند اتمام موجودی کالا یا انصراف مشتری، مبلغ پرداخت شده طی 24 الی 48 ساعت کاری به حساب مشتری واریز خواهد شد.
– جایا کالا مجاز است بدون اطلاع قبلی نسبت به توقف سفارشگیری جدید، اقدام و فروش خود را متوقف کند و کلیه سفارشهای ثبت شده قبل از توقف سفارشگیری، پردازش و ارسال میشود. حق قطع فروش کلیه و یا بخشی از محصولات به هر دلیلی مانند اتمام موجودی کالا بدون اطلاع قبلی، برای جایا کالا محفوظ است.
– در صورت بروز هرگونه خطا نسبت به درج قیمت و ارزش ریالی کالاهای موجود در سایت جایا کالا، حق بلا اثر نمودن سفارش و خرید انجام شده توسط مشتری، برای جایا کالا محفوظ است. جایا کالا در اسرع وقت وجوه دریافتی را به حساب اعلام شده توسط مشتری واریز و عودت مینماید و مشتری با ورود به سایت جایا کالا میپذیرد از این امر آگاهی داشته و در این خصوص ادعایی نخواهد داشت.
– کاربران باید هنگام سفارش کالای مورد نظر خود، فرم سفارش را با اطلاعات صحیح و به طور کامل تکمیل کنند. بدیهی است درصورت ورود اطلاعات ناقص یا نادرست، سفارش کاربر قابل پیگیری و تحویل نخواهد بود. بنابراین درج آدرس، ایمیل و شماره تماسهای همراه و ثابت توسط مشتری، به منزله مورد تایید بودن صحت آنها است و در صورتی که این موارد به صورت صحیح یا کامل درج نشده باشد، جایا کالا جهت اطمینان از صحت و قطعیت ثبت سفارش میتواند از مشتری، اطلاعات تکمیلی و بیشتری درخواست کند.همچنین، مشتریان میتوانند نام، آدرس و تلفن شخص دیگری را برای تحویل گرفتن سفارش وارد کنند و اگر مبلغ سفارش از پیش پرداخت شده باشد، تحویل گیرنده سفارش هنگام دریافت کالا باید کارت شناسایی همراه داشته باشد.
– با توجه به ثبت سیستمی سفارش، به هیچ عنوان امکان صدور فاکتور مجدد یا تغییر مشخصات آن از جمله تغییر فاکتوری که به نام شخص حقیقی صادر شده، به نام شخص حقوقی وجود ندارد. بنابراین لازم است مشتریان هنگام ثبت سفارش، نسبت به این مساله دقت لازم را داشته باشند و اگر نیاز دارند که فاکتور به نام حقوقی برای آنها صادر شود، هنگام ثبت سفارش خود، با انتخاب گزینه ” تکمیل اطلاعات حقوقی ” و وارد کردن مشخصات سازمان موردنظر، برای خرید سازمانی و دریافت فاکتور رسمی اقدام کنند.
همچنین آدرسی که خریدار به عنوان آدرس تحویلگیرنده ثبت یا انتخاب میکند، در فاکتور درج خواهد شد و لازم است درخواست کنندگان فاکتور به نام شخص حقوقی هنگام ثبت سفارش به این نکته توجه کافی داشته باشند، چرا که تغییر آدرس درج شده روی فاکتور پس از پردازش و تایید سفارش، به هیچ عنوان امکانپذیر نخواهد بود.
– امکان پرداخت در محل برای سفارشهایی که از طریق باربری ارسال میشوند یا مبلغ آنها بیشتر از سی میلیون ریال است، وجود ندارد و لازم است پیش از ارسال، مبلغ اینگونه سفارشها از طریق پرداخت کارت به کارت یا پرداخت اینترنتی تسویه شود.
– از آنجا که جایا کالا یک وبسایت خردهفروشی آنلاین است، سفارش یک کالا به تعداد بالا، مغایر با هدف مصرف خریدار است و در صورت ثبت چنین سفارشی، لازم است پیش از ارسال، مبلغ آن تسویه شود.
– تحویل سفارش در اماکن عمومی همچون کافه، کافی نت، رستوران، هتل و مانند آن امکانپذیر نیست و لازم است آدرس تحویل، دقیق و قابل استناد باشد
– در صورت خرید اعتباری (استفاده از کد تخفیف یا ووچر) پس از نهایی شدن سبد، از نظر قانونی امکان اعمال تغییر در سبد خرید، و تغییر مبلغ فاکتور به دلایل انصراف از خرید، حذف یا تغییر کالا یا تعداد کالا وجود ندارد و اگر مشتری درخواست هرگونه تغییری را داشته باشد، ووچر یا کد تخفیف باطل خواهد شد و امکان برگرداندن مبلغ آن وجود ندارد.
– در رابطه با سرویس تحویل اکسپرس فروشگاه اینترنتی جایا کالا، سفارش درب اصلی ساختمان (منتهی به خیابان) تحویل داده میشود.
– لازم به ذکر است افزودن کالا به سبد خرید به معنی رزرو کالا نیست و هیچ گونه حقی را برای مشتریان ایجاد نمیکند. همچنین تا پیش از ثبت نهایی، هرگونه تغییر از جمله تغییر در موجودی کالا یا قیمت، روی کالای افزوده شده به سبد خرید اعمال خواهد شد. بنابراین به مشتریانی که تمایل و تصمیم به خرید قطعی دارند، بهویژه درباره کالاهای ارائه شده تحت عنوان شگفت انگیز که دارای محدودیت تعداد هستند، توصیه میشود در اسرع وقت سفارش خود را نهایی کنند تا با اتمام موجودی یا تغییر قیمتی کالاها روبرو نشوند. شایان ذکر است سفارش تنها زمانی نهایی میشود که کاربران کد سبد خرید سفارش خود را دریافت کنند و بدیهی است که جایا کالا هیچگونه مسوولیتی نسبت به کالاهایی که در سبد خرید رها شده است، ندارد.
قوانین خرید نهال
مشتریان عزیز نهال توجه فرمایند قوانین خرید نهال مانند کالاهای دیگر نیست. نهال یک محصول خراب شدنی هست و بسته بندی و ارسال آن نیز ممکن هست طولانی تر از کالاهای دیگر باشد. ارسال نهال در جایا کالا فقط در ماه های (آبان – آذر – دی – بهمن – اسفند – فروردین و اوایل اردیبهشت ) صورت می پذیرد اگر در ماه های ( 15 اردیبهشت به بعد – خرداد – تیر – مرداد – شهریور و مهر) خرید کنید بعنوان پیش خرید محسوب می شود و ارسال نهال بعد از به خواب رفتن نهال ها در پاییز صورت میپذیرد که معمولا بعداز 15 آبان نهال ها قابل ارسال می باشند. اگر در فصل ارسال نهال خرید صورت پذیرد ممکن هست طبق شرایط آب و هوایی مثل (یخبندان – بارش باران و برف ) از 2 الی 30 روز ارسال نهال به تعویق بیفتد ولی کارکنان شرکت جایا کالا در تلاش هستند در سریعترین زمان ممکن نهال ها را ارسال کنند. تاخیر در ارسال نهال دلایل زیادی ممکن هست داشته باشد که مهمترین آن توجه به کیفیت و سلامت نهال می باشد. خواهشمندیم بعد از اینکه خرید نهال را از سایت انجام دادید صبوری کنید تا نهال های با کیفیت و سالم و ضمانتی خدمتتان ارسال شود. در نهالستان های جایا کالا همه نهال ها لیبل زنی می شوند و تا روز بار دادن نهال ها موظف هستید لیبل ها را پاره نکنید. تا در صورتی که نهال ها خشک شدند یا باردهی نکردند از طریق لیبل های ثبت شده توسط جایا کالا قابل شناسایی باشند تا اقدامات لازم در جهت ارائه نهال جایگزین صورت پذیرد. اگر نهالی بدون لیبل باشد شرکت مسولیتی را گردن نخواهد گرفت.
تحویل بسته نهال
ارسال نهال معمولا با چاپار، تیپاکس یا باربری انجام میشه به دلیل نامتعارف بودن بسته های نهال ممکن هست در شهرهایی که ترافیک سنگینی دارند سازمان های نامبرده نتوانند بسته های نهال را به دم در مشتری ببرند در چنین مواقعی مشتری موظف هست شخصا برای تحویل بسته به چاپار یا تیپاکس یا باربری شهرشان حضوری مراجعه کرده و تحویل بگیرد.
تحویل بسته نهال در روستاها
متاسفانه روستاها بدلیل نبود شرایط لازم هیچکدام از نمایندگی های چاپار یا تیپاکس و باربری وجود ندارد به همین دلیل روستاییان عزیز برای دریافت بسته یا باید حضوری به دفاتر سازمان های نامبرده در نزدیک ترین دفاتر این سازمانها در داخل شهرها مراجعه کنند یا هزینه جداگانه برای دریافت نهال باید پرداخت کنند تا دفاتر این سازمانها بصورت شخصی وسیله مورد نیاز را برای ارسال نهال به دم در مشتری هماهنگی های لازم را انجام دهند . ضمنا شرکت جایا کالا هیچگونه مداخله ای در هزینه های این سازمانها ندارد و همه این سازمانها کاملا مستقل و با هزینه جداگانه محاسبه می شوند. لازم به ذکر هست که هزینه ارسال نهال در دفاتر این سازمانها با نرخ روز محاسبه می شود و جایا کالا هیچگونه مداخله ای در این هزینه ها ندارد و ممکن هست این سازمانها قیمت های خود را افزایش یا کاهش دهند.
سخن آخر
شرکت جایا کالا در تامین رفاه حال مشتریان تمام تلاش خود را می کند تا به بهترین نحو خدمات خود را برای مشتریان دور و نزدیک ارائه دهد. با تشکر مدیریت جایا کالا
